![]() |
Photo Credit - 7Day |
ခြန္ေန - Khun Nay
https://www.facebook.com/nay.tun2
ေက်ာင္းသားသပိတ္နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ဒီအေပၚမွာ Khun Nay Media
ကဘယ္လို ျမင္လဲလုိ႔ စာဖတ္သူေတြထဲက ေမးျမန္းတာမ်ဳိးေတြရွိသလုိ ၊ သတင္းသမားေတြကေနလည္း ေမးထားတာမ်ဳိးေတြရွိတယ္ ။
သူတုိ႔ ေမးတဲ့အခ်ိန္က စတင္ခ်ီတက္လာတဲ့ အခ်ိန္ေလာက္ပဲရွိဦးမယ္ ။ အဲ့တုန္းက ကြ်န္ေတာ္အေနနဲ႔ ေဝဖန္ဖုိ႔ ဆုိတဲ့အခါမွာ အမ်ဳိးသားပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ေလ့လာေနတာရယ္ ၊ ေက်ာင္းသားေတြေတာင္းဆုိထားတဲ့ အခ်က္ေတြကုိ တိတိက်က် မသိရွိေသးတာရယ္ ေၾကာင့္ ဘာမွမေျပာျဖစ္ခဲ့ဘူး ။
အခုခ်ိန္ထိလည္း ေက်ာင္းသားအေရးနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ေလ့လာဖတ္ရႈေနရတုန္းပဲ ။ ဒီေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ေလ့လာဖတ္ရႈ ၊ ေမးျမန္းခဲ့ရသေလာက္အေပၚမွာ ကြ်န္ေတာ့္အေနနဲ႔ ဒီ ေက်ာင္းသားသပိတ္ကုိ ေထာက္ခံလား ၊ ကန္႔ကြက္လား ဆုိတာထက္မွန္ေနတာနဲ႔မွားေနတာေလးေတြကုိပဲ ဥာဏ္ရည္မွီသေလာက္ ေဆြးေႏြးၾကည့္ခ်င္တယ္ ။ ေက်ာင္းသားသပိတ္နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ မွန္တယ္ ၊ မွားတယ္ဆုိတာထက္ကုိ အရင္ဆုံး ေထာက္ခံသူနဲ႔ အားေပးသူ အုပ္စုႏွစ္ခုကုိ အရင္ဆုံး ေလ့လာၾကည့္ခ်င္တယ္ ။
ဒီအုပ္စုႏွစ္ခုကုိ ျပန္သုံးသပ္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ေထာက္ခံသူအမ်ားစုဟာ ယခင္ ဖိႏွိပ္ခံစစ္အစုုိးရေအာက္မွာ ႀကီးပ်င္းလာသူေတြျဖစ္တယ္ ။ ေရွ ႔မွီ ေနာက္မွီ သူေတြ ေပါ့ ။ ၿပီးေတာ့ အစုိးရပညာေရးစနစ္ကုိ ၿပီးေျမာက္သည္အထိ သင္ၾကားထားၿပီး လက္ေတြ႔အသုံးခ်ခြင့္ မရရွိသူေတြနဲ႔ ေက်ာင္းမၿပီးေသးတဲ့
ႏွစ္ရွည္ေက်ာင္းသားႀကီးေတြပါဝင္တယ္ ။ ေက်ာင္းတက္ရမွာ စိတ္မပါတဲ့ ေက်ာင္းသား လူငယ္အခ်ဳိ ႔ေတြလည္းပါတယ္ ။ (တကယ့္ စိတ္အား ထက္သန္စြာပါဝင္ေနသူ လူငယ္ေတြမရွိဘူးလုိ႔ ဆုိလုိျခင္းမဟုတ္ရပါ ။ စိတ္အားထက္သန္စြာလုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ လူငယ္စုကုိ အားေပးေနသူအမ်ားစုရဲ ႔ အေျခအေနကုိ ဆုိလုိတာပါ ။ )
အမ်ဳိးသားပညာေရး စနစ္ကုိ ဆန္႔က်င္တဲ့ အေပၚမွာ မႏွစ္သက္သူ အမ်ားစုက စာေမးပြဲကာလ နီးကပ္ေနၿပီျဖစ္တဲ့ ကေလးေတြအတြက္ စုိးရိပ္ပူပန္ေနၾကတဲ့ ေက်ာင္းသားမိဘေတြရယ္ ၊ လုပ္ငန္းခြင္မွာ အတည္တက်လုပ္ကုိင္ေနတဲ့ လူႀကီးလူငယ္ ေတြရယ္ ၊ အစုိးရေက်ာင္းဆရာ/ဆရာမ အမ်ားစုရယ္က ဒီဆန္႔က်င္မႈကုိ သိပ္ဘဝင္မက်တာကုိ ေတြ႔ရတယ္ ။
ၿပီးေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြေတာင္းဆုိထားတဲ့ အခ်က္ ၁၁ ခ်က္ကုိ ပညာေရးဝန္ႀကီးဘက္ လိုက္ေလ်ာေပးဖုိ႔ ကနဦးသေဘာတူထားတယ္ ၊
ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ညွိႏႈိင္းၿပီး ေက်ာင္းသားေတြ သပိတ္ကုိရပ္နားဖုိ႔ ေတာင္းဆုိထားတယ္ ။ ေက်ာင္းသားေတြဘက္က အလုံးဆုံးသေဘာတူမွ သပိတ္ရပ္နားမယ္လုိ႔ ေျပာတယ္ ။ ဒါေတြက လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အေျခအေနေပါ့ ။
သေဘာတူျခင္း ၊ မတူျခင္းဆုိတာထက္ ကြ်န္ေတာ္အေနနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြ ေတာင္းဆုိထားတဲ့ အခ်က္ ၁၁ ခ်က္ကုိ ျပန္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ အခ်က္ေတြအားလုံးက အလ်င္အျမန္အေကာင္ထည္ဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္တဲ့ အခ်က္ေတြပါဝင္ေနတာကုိေတြ႔ရတယ္ ။
ဥပမာ Mother Tongue bassed Multilingual Education လုိစနစ္မ်ဳိးဆုိရင္ အေကာင္ထည္ေဖာ္ဖုိ႔အတြက္ အခ်ိန္ကာလ ေတာ္ေတာ္ယူရမယ္ ။ အခ်ိန္ယူလုိ႔ ၿပီးသြားတယ္ဆုိဦးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ကုိယ္တုိင္ တုိင္းရင္းသား တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ဆုိရင္ ဒီအခ်က္ကုိ ၾကည့္ရင္ သေဘာမတူခ်င္ဘူး ။ တိုင္းရင္းသားမ်ဳိးႏြယ္စုမ်ား၏ ဘာသာစကားလြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္ မိခင္ဘာသာစကား အေျချပဳ ဘာသာစကားစံု ပညာေရးစနစ္ (Mother Tongue bassed Multilingual Education ) ။ ဒီအခ်က္က ပညာတတ္ ေက်ာင္းသားေတြ လမ္းေလွ်ာ္ႏုိင္တဲ့အခ်က္ျဖစ္သလုိ ေဒသအလုိက္ မ်ဳိးႏြယ္စုအခ်င္းခ်င္း ျပႆနာျဖစ္ႏုိင္တဲ့အခ်က္လုိ႔ျမင္တယ္ ။
ဆုိလုိခ်င္တာက ရွမ္းျပည္မွာဆုိ သင္ရုိးေတြကုိ ရွမ္းဘာသာနဲ႔ ျပဌာန္းတဲ့သေဘာ ျဖစ္ေနတယ္ ။ ရွမ္းျပည္မွာကလည္း လူမ်ဳိးစုေပါင္းက အမ်ဳိး ၂၀ ထက္ မကရွိေနတယ္ ။ ရွမ္းျပည္မွာေနထုိင္တဲ့ ပအုိဝ္တုိင္းရင္းသားေတြကလည္း၊ ပအုိဝ္စာေပ ၊ ပအုိဝ္ယဥ္ေက်းမႈရွိတဲ့အတြက္ ပအုိဝ္စာနဲ႔ ေျပာင္းသင္မွ အဆင္ေျပမယ္ ဆုိၿပီး ျဖစ္လာႏုိင္တယ္ ။ ဒီအခ်က္ေတြကုိေျဖရွင္းၿပီးလုိ႔ ၿမဳိ ႔နယ္ အလိုက္ သင္ေစလုိ႔ သတ္မွတ္လုိ႔ရသြားတယ္ပဲ ထားဦး ၊ တုိင္းရင္းစာေပေတြနဲ႔
ကြ်မ္းက်င္စြာ သင္ၾကားျပသႏုိင္တဲ့ လူ႔အရင္းအျမစ္ Human resource လုံလုံေလာက္ေလာက္ မရွိႏုိင္ေသးဘူးလုိ႔ျမင္တယ္ ။ ရွိတယ္ပဲ ထားလိုက္ဦးေတာ့ ။ တုိင္းရင္းဘာသာနဲ႔ သင္ယူၿပီးေျမာက္သြားတဲ့ ေက်ာင္းသားအေနနဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္ဝင္တဲ့အခါက် ျမန္မာစာေပကုိ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ မတတ္ျပန္ေတာ့ ျမန္မာစာကုိ ျပန္သင္ယူရျပန္တယ္ ။ ေနာက္ထြက္လာမယ့္ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြ ျမန္မာစာ ၊ ျမန္မာစကား ေကာင္းေကာင္းမေျပာတတ္တဲ့အျပင္ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ေခတ္ကာလ သတင္းေတြနဲ႔ပါ အဆက္ျပတ္သြားႏုိင္တဲ့ အေနအထား ။ ဒီအခ်က္ကုိေတာ့ တုိင္းရင္းသားျဖစ္တဲ့ ကြ်န္ေတာ့္အေနနဲ႔ ေထာက္ခံလုိ႔မရတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ေနတယ္ ။ ေဒသအလိုက္ႏွင့္ ေက်ာင္းအလိုက္ လြတ္လပ္စြာ စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္သည့္ ပညာေရးဆိုင္ရာ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ကိစၥ ဆုိတာကလည္း ကြ်န္ေတာ္ခုနက ေျပာသလုိပဲ ကြ်မ္းက်င္ လူ႔အရင္းအျမစ္ေတြလိုအပ္တယ္ ။
အခ်ဳိ ႔အခ်က္ေတြ အလ်င္အျမန္အေကာင္ထည္ေဖာ္လုိ႔ရတာေတြ႔ရေပမယ့္ စနစ္ အားလုံးကုိေျပာင္းလဲဖုိ႔ဆုိတာ ခ်က္ခ်င္း လုပ္ေဆာင္လုိ႔မရႏုိင္ဘူးလုိ႔ျမင္တယ္ ။ ၿပီးေတာ့ မသန္းစြမ္းေတြအတြက္ ေတာင္းဆုိထားတဲ့အခ်က္ေတြကုိ ပုိမုိေကာင္းမြန္တဲ့ အခြင့္ေရးေတြ ၊ သင္ၾကားခြင့္စနစ္ေတြကုိပါ ယခုထက္ပုိၿပီး ထည့္သြင္းေစခ်င္တယ္ ။
အႏွစ္ခ်ဳပ္အေနနဲ႔ အမ်ဳိးသားပညာေရးစနစ္အတြက္ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ ေဆြးေႏြးမႈမ်ဳိးကုိ ႀကဳိဆုိတယ္ ။ သုိ႔ေပမယ့္ အခ်က္အလက္အားလုံး ကုိအေကာင္အထည္ေဖာ္ဖုိ႔လြယ္ကူမယ္လုိ႔ေတာ့ မထင္ဘူး ။ လက္ရွိျမန္မာျပည္ ပညာေရးစနစ္က ေျမလွန္ပစ္မွရမယ့္အေနအထားျဖစ္ေနတယ္ရယ္ ၊ ခ်က္ခ်င္းေျပာင္းလဲဖုိ႔ လူ႔အရင္းအျမစ္ မရွိေသးတဲ့ အခ်က္က ႀကီးမားတဲ့ အခက္အခဲျဖစ္ေစတယ္ ။
ကြ်န္ေတာ့္အေနနဲ႔ အမ်ဳိးသားပညာေရးအတြက္ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ အႀကံတစ္ခုေလာက္ေပးပါဆုိရင္ အနီးကပ္ျမင္ေတြ႔ေနရတဲ့ အႏၵိယ ပညာသင္ၾကားေရးစနစ္ကုိ အတုယူေစခ်င္တယ္ ။ သင္ရုိးေတြအားလုံးကုိ အဂၤလိပ္ဘာသာနဲ႔ ေျပာင္းလဲသင္ၾကားေစၿပီး ေက်ာင္းတုိင္းကုိ အဂၤလိပ္စကားေျပာနဲ႔ သင္ၾကားဖုိ႔လုပ္ေဆာင္ေစခဲ့တယ္ ။ ဒီေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ႏုိင္ငံမွာလည္း ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ ၊ တုိင္းရင္းသားေတြကုိ တစ္ကယ္ အလ်င္အျမန္တုိးတက္ေစခ်င္တယ္ဆိုရင္ ျမန္မာဘာသာကုိ ျမန္မာစာနဲ႔ သင္ၾကားတာကလြဲလုိ႔ သမုိင္း ၊ ပထဝီေတြအျပင္ အျခားေသာ ဘာသာေတြအားလုံးကုိ အဂၤလိပ္စာ ၊ အဂၤလိပ္စကားေျပာနဲ႔ သင္ၾကား လုိက္မယ္ဆုိရင္ ေျပာင္းလဲဖုိ႔လုိအပ္ေနတဲ့ ျမန္မာျပည္ ပညာသင္ၾကားေရးနစ္ အတြက္ ပုိၿပီး နီးစပ္ေစမလားလုိ႔ ထင္ျမင္ယူဆ ေရးသားလုိက္ရပါတယ္ ။
ေဝဖန္မႈမ်ားအတြက္ ဖတ္ရႈေပးၾကတဲ့စာဖတ္သူမ်ားအေနနဲ႔လည္း
ယခုေဆြးေႏြးခ်က္ကုိ ယဥ္ေက်းစြာ ေထာက္ျပေဝဖန္ေပးပါလုိ႔ ဖိတ္ေခၚအပ္ပါတယ္ ။
ခြန္ေန - Khun Nay
https://www.khunnaymedia.com/
Free Download Mobile Application -
Mediafire Link - http://goo.gl/oIpMYP
Dropbox Link - http://goo.gl/5eogm3
0 comments:
Post a Comment
လူငယ္စာေပ ၊ သုတ ၊ ရသ ၊ နည္းပညာ ၊ ဟာသ ၊ ထူးဆန္းေထြလာ သတင္းမ်ာကုိ
စုံလင္ေအာင္ ႀကဳိးစားတင္ဆက္ေပးသြားပါမယ္ ။